Rijn - Reisverslag uit Drage, Duitsland van Jeannette Kelder - WaarBenJij.nu Rijn - Reisverslag uit Drage, Duitsland van Jeannette Kelder - WaarBenJij.nu

Rijn

Door: Jeannette

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

08 September 2013 | Duitsland, Drage

Oberwesel, 8 september.

Afgelopen donderdagmiddag voelde ik mij eindelijk weer wat beter. Toch zaterdag maar even weg met de camper. Gelukkig had ik het meeste al in de camper liggen, dus laatste boodschappen en kleren erin. Sleutel omdraaien en weg wezen. Eerste stop Emmerich, de beheerder is een norse man, maar daar heb ik toch niets mee te maken. Lekker nog even buiten kunnen zitten. Ik had toch een honger, na dagen niets te hebben gegeten, lekker en veel gegeten. Midden in de nacht wakker van de hoosbuien. Goede raad is duur, blijven of doorrijden, doorrijden, regenen doet het toch overal. Sta ik op en doe het scherm van het dakraam open, gratis koude douche. Vergeten dakraam dicht te doen. Voordeel is dat je meteen wakker bent. Alles nat binnen, ik moet de stoelen en tafel op het bed leggen, geen verdere bergruimte. Plastic eronder en weer op gelost. Schiet me nog wat te binnen, de boiler deed het in Denemarken niet. Kop in de bank of er niet een knop moest worden omgedraaid, nee natuurlijk niet. Kijk ik nog eens goed, staat die op 0 graden. Ja, dan kun lang wachten op warm water. Half tien sleutel omgedraaid en ja droog. Prachtige rit. Sta ik op een parkeerplaats komt er een Duitser naar mij toe, die van alles wou weten over de camper. Hij dook nog net niet onder de motorkap. Dom, had meteen moeten gaan onder handelen. Camper rijdt nu goed, berg op zal altijd een drama blijven, maar naar beneden is hij niet te houden.

Op een gegeven moment de snelweg af, richting Oberwesel. Hoefde geen gas te geven, donderde zo de berg af. Dwars door de stad, rechts af, dacht het niet, tunnel een beetje te laag. Aan het eind van de weg, niet links, niet rechts, alleen de spoorweg over. Op hoop van zegen, ik leef nog. Kom je op de camping, nog 4 plaatsen. Hutje aan mutje. Vooruit maar, sta wel aan de Rijn. Dan is het wachten op Jort, moet van boven komen met de tanker. Wachten duurt dan wel lang. Een moeilijk maar wel trots moment. Onze zoon die de Rijn afvaart. Dan het verhaal van de schotel. Ik heb een buiten schotel die het altijd doet. Buurman heeft precies dezelfde, 100 euro goedkoper. Overal geprobeerd, boom, huis, geen beeld. Maar ik heb ook nog een schotel op het dak, moet je met de hand richten. Binnen 2 minuten beeld. Vanavond Blacky uitaten, alles verlicht, dan word je stil. Het regent weer, zal ik weer het dakraam open laten. Nee, toch maar niet, morgen liever een warme doche.l

  • 08 September 2013 - 23:20

    Letty:

    Wat een verhaal leuk Jeannette!!
    Veel plezier en doe voorzichtig,niet te hard die berg af denderen hoor!!
    Groetjes Letty

  • 08 September 2013 - 23:35

    Grietje:

    he Jeannette, nog veel plezier en rij voorzichtig.
    Will en Grietje

  • 09 September 2013 - 00:03

    Jet En Stefan:

    Lieve mam,

    Zo blij,dat het weer beter gaat met jouw!!!! En vooral,dat je weer trek hebt.......goed eten nu en reserve opbouwen voor de winter!!!!! Mooi moment van jort......ook even stil en trots!!!!!! Geniet en rijd voorzichtig!! Dikke kus van ons

  • 10 September 2013 - 13:47

    Marjolijn:

    hi! goed weer van je te lezen.
    Ik kom net terug van het campersolo weekend in Beekbergen, morgen rijd ik met madelon en Jan Verdam richting Duitsland (op zoek naar zon) om te fietsen.
    Hoe lang en welke route doe jij?
    misschien treffen we elkaar voor koffie of wijntje?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeannette

Nog altijd werkend en hoop veel te reizen met de camper.

Actief sinds 26 Maart 2013
Verslag gelezen: 470
Totaal aantal bezoekers 15092

Voorgaande reizen:

26 Maart 2013 - 31 December 2013

Camper

Landen bezocht: