Punderich - Reisverslag uit Pünderich, Duitsland van Jeannette Kelder - WaarBenJij.nu Punderich - Reisverslag uit Pünderich, Duitsland van Jeannette Kelder - WaarBenJij.nu

Punderich

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

15 Juni 2014 | Duitsland, Pünderich

Donderdag 12 juni Gisteravond een app van Jort, Mam, we komen om half acht weer langs. Ik kan geen fiets meer zien en heb spierpijn. Verder ben ik op de fiets behoorlijk verbrand, dus smeren. Ik heb het nog eens uitgerekend en ik kom op 25 km. eergisteren, wat ik gefietst heb, voor iemand die nooit fietst een heel eind. Vannacht was het koud, extra deken erbij. Vanmorgen weer stralende zon en om tien uur al weer onderweg. Bij Keulen erg druk, staat er een bord langs de kant van de weg, Bergenland, ja daar was ik zelf al achter, bergje op en af. Maar de camper rijdt prima dus ik kruip de berg op en rus aan naar beneden. Een half uurtje voor de camping een prachtige rustige weg, langs de Biggensee. Op de camping steil omhoog, ik probeerde in de tweede versnelling maar dat wilde niet, dan maar in zijn een.  Meteen de hellingproeg gedaan. Helemaal boven een prachtig uitzicht. Camper neer zetten en aan de stroom. Annemarie had al gezegd, zorg voor voldoende kabel. Ik heb een hele lengte, maar haalde het niet. Dan maar een stukje verder op. Hierboven gelukkig ook een sanitairgebouw, iedere keer die berg af, zie ik niet zitten. Het koelt behoorlijk af en zit om negen uur al binnen en joggingpak aan. Morgen een rusdag en zaterdag met de bus naar het centrum van Attendorn, is op de fiets niet te doen, heb ik al gehoord van mensen die het geprobeerd hebben. Er is ook een auto gratis te leen voor camperaars, dus misschien doe ik dat wel. Ik houd jullie op de hoogte. Op advies van Annemarie een internetkaartje gekocht, voor het instellen van een hotspot. De hotspot is ingeschakeld en de tablet geeft ook aan dat hij verbonden is, maar geen internet. Komen we ook wel weer over heen. De televisie doet het wel, dus kan voetballen kijken.   Zaterdag 14 juni. Zit nog steeds boven op de berg, ga niet naar beneden, zowel niet met de fiets of lopend. Is niet te doen. Iedereen heeft het erover en blijft lekker boven. Er zijn natuurlijk altijd mensen die het proberen en beneden broodjes gaan halen, die moeten eerst aan de zuurstof voordat ze kunnen ontbijten. Wat heb ik genoten van de voetbalwedstrijd. Via de familie app niet alleen hoeven kijken, toch een lijntje met het thuisfront. Had het er wel druk mee, om de app te kunnen lezen bril op en als ik televisie kijk bril af. Kreeg gewoon het heen en weer, maar de app is zo waardevol, zijn ze allemaal lekker dichtbij. Beetje laat en nog na genietend naar bed. Lag gewoon te stuiteren in bed en slapen lukte niet echt. Vanmorgen bewolkt, motregen en koud. Dikke trui en sokken aan. Morgen stuiter ik de berg af, richting Moezel en boodschappen doen, ben bijna door mijn voorraad heen. Ik geniet met volle teugen, beter dan vorig jaar, maar toen was het ook de eerste keer alleen met de camper weg. Het is nu tien uur en moet nog wat kwijt. Komt er vanmiddag een caravan aan, er is ruimte zat, zet hij hem zo wat tegen mijn camper aan. Ik denk ik wacht even, want dan zeg ik er wat van. Toch verstandig en zet hij hem een metertje verder weg. Op een gegeven moment de zon gaat schijnen en ik naar buiten, ik zeg netjes goedenmiddag, er kon amper een begroeting vanaf. Wat een chagarijnen. Ik ga dus observeren, een uur buiten gezeten en ze hebben niets tegen elkaar gezegd. Je zal er mee getrouwd zijn, lekker op vakantie. Nee, dan andere mensen die komen vragen, we zien dat je alleen bent, als je hulp nodig heb geef maar een gil. Of een ander, die een camper gehuurd heeft en geen gieter heeft, of de kinderen die vanavond aan het voetballen waren, dat is waar ik van geniet.   Zondag 15 juni Wat een dag. Leeg ik de wc, valt de dop erin. Behoorlijk diepe buis, horloge af, mouwen opstropen, hebbes. Kom ik beneden aan de berg, bij de receptie om te betalen, kom ik er achter dat mijn horloge nog boven ligt. De campingbaas naar boven en hij was al weg. Balen, vooral omdat ik het van de kinderen had gekregen. Niet treuren en gaan met die banaan. Richting Cochem, camping vol. Dan maar richting Enkrich. Berg op en af, bijna verbrande remschijven, stonk behoorlijk, maar ze doen het nog. 10 km. voor Enkrich, weg afgesloten, nu had ik een eindje terug een camping gezien, draaien en weer de berg af. Krijg wat van die bergen.  5 uur later, gelukkig plaats, restaurant voor de deur, dus niet koken. Ik had geen idee waar ik terecht was gekomen, ja, aan de Moezel maar waar in vredesnaam. Dus vragen. Nu zit ik buiten, kijk omhoog staat erop de berg Pundericher Marienburg, weten we dat ook weer. Gratis internet, dus de verslagen plaatsen.

  • 15 Juni 2014 - 21:06

    Jantsje:

    Jeanet, bijzonder mooi verslag van je route
    Zoals ik je ken, was je tijdens onze schooltijd al oplossings gericht bezig
    Dat leest ik nu ook door de regels heen
    Grappig dat te ontdekken !
    Een plezierig vervolg van je reis!
    Groetjes jantsje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeannette

Nog altijd werkend en hoop veel te reizen met de camper.

Actief sinds 26 Maart 2013
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 15193

Voorgaande reizen:

26 Maart 2013 - 31 December 2013

Camper

Landen bezocht: