Texel 2015 - Reisverslag uit Texel, Nederland van Jeannette Kelder - WaarBenJij.nu Texel 2015 - Reisverslag uit Texel, Nederland van Jeannette Kelder - WaarBenJij.nu

Texel 2015

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

30 Mei 2015 | Nederland, Texel

Pinksteren Wat een heerlijk weekend. Mooi weer?. Kan er mee door, het is in ieder geval droog. Vrijdag is Lisanne gekomen voor een lang weekend. Tent kon mooi voor de camper staan, in een half uur hadden wij hem staan. Was lang geleden dat we hem hadden op gezet, de herinneringen van Wijster, waar we ooit een chalet hadden, kwamen boven. Wisselen de ene nacht Jort in de tent en de andere nacht Lisanne. Ik hoor jullie denken, waar sliep de ander dan als de 1 in de tent sliep, in het bos, nee geintje. Gewoon in het chalet. Gisteren twee elektrische fietsen gehuurd. Lekker voor het windje richting Den Burg, 12 km., eitje. Ik vond het wel vreemd dat Lisanne harder ging dan mij. Op de terugweg pal in de wind, ik kwam er bijna niet tegen op. Wisselen van fiets, deed die van mij gewoon niets, heb ik weer. Ingeruild en een nieuwe gekregen, ging dus super vandaag. Op de terugweg gister naar een aspergeboerderij en verse, geschilde asperges gehaald voor een salade. Met dank aan het recept van Ite met Reitse. Je kan daar asperges krijgen in alle soorten en maten. Dikke, dunne of de schillen voor de soep. Deze asperges van Texel proeven heel anders dan die uit Limburg. Voller van smaak, dat is ook zo met de aardbeien van Texel, veel zoeter. Vandaag op de fiets naar de Slufter, de Noordzee stroomt, op de getijden, in een soort meer. Vogel broedgebied. Wij troffen het, iemand van Staatsbosbeheer vertelde over de vogels die er nu broeden en welke jonge vogels er nu waren. Ik had natuurlijk de verrekijker vergeten, maar er stond een verrekijker, lepelaars, tureluur, bergeenden, geweldig. Duintje op en af, maar nu een eitje met de nieuwe fiets. Heerlijk nog een duinpan uit de wind mee gepakt, val je net in slaap, kut hond. Nu, half 1 in de nacht heerlijk rustig op de camping. Bijna dan, op de kwakkende kikkers na, Lisanne slaapt met oordoppen op, dat wil wel wat zeggen, wat een kabaal.

Maandag 2e pinksterdag Vandaag een rustdag, was de bedoeling. "Zullen we even naar Oude Schild". Komen we daar aan, lag er een granalenkotter, vissen op de Waddenzee. Wij mee, verrekte koud, maar genoten. Ik realiseerde mij dat ik eigenlijk nooit geweten heb hoe Jan vroeger gevist heeft. Ik weet hoe de krabvissers in de Beringzee vissen, maar vissen op de Noord- of Waddenzee, had ik geen idee van. Ja, ik weet dat de netten over boord gaan, maar dan. Mooie vangst, krabbetjes, schar, bot en garnalen. Sorteren en de garnalen koken en smullen maar. We kregen zelfs een zakje met garnalen mee, wel zelf pellen. Wat Lisanne nu aan doen is, heeft ze geleerd van Jan. Zie ze nog aan tafel zitten, Jan, Lisanne en Jort. Meestal waren ze al op voordat ik eraan toe was. Daar ben ik Jan nog  dankbaar voor dat hij de kinderen vis heeft leren eten, tong, garnalen en mosselen. Nu lekker binnen met het kacheltje aan.

Zaterdag 30 mei Afgelopen woensdag naar de Koog. Verkeerd plekje gekozen in de schaduw, maar de zon schijnt niet zoveel en je moet uit de wind zitten. Het waait behoorlijk en iedere avond de kachel aan. Donderdag een poetsdag, wassen, vegen en dweilen. Ik had dus weer ruzie met de wasmachine, ten eerst hadden ze het pasje, wat je moet gebruiken om de wasmachine aan te zetten, niet goed opgeladen. Toen deed de droger het niet. Je moest als het pasje er voor hield hem nog wel aan zetten. Weer wat geleerd. Gisteren naar het strand, een behoorlijk duin omhoog, ik denk wel 20 %, kon ik vorig jaar niet doen met een gewone fiets, nu was ik zo boven. Heerlijk uit de wind op het terras. Vanmorgen kwam de overbuurman bij mij, fijn dat u wakker bent, he, ja u bent alleen en het duurde wat lang voordat we u zagen. Dat noemen we dus sociale controle. Nu niet denken dat ik laat uit bed was, maar was niet naar buiten geweest omdat het nog te koud was om buiten te zitten. Vanmiddag naar Ecomare, pal in de wind en koud. Ik heb de zomer in het hoofd, dus geen sokken aan. Helemaal vernikkeld. Geniet volop, heb al drie boeken uit. De maand juni is een moeilijke maand, omdat het ook de maand was, waarin Jan en ik voor het laatst op vakantie zijn geweest, maar de scherpe kantjes gaan er wat van af. Maar bij alles wat ik doe, denk ik wat zou Jan hiervan genieten. Het gemis zal altijd blijven maar ik sla mij er aardig doorheen.

  • 31 Mei 2015 - 12:48

    Grietje:

    Hallo Jeannette, zo weet ik toch ook waar jij bent en wat je bezig houdt.
    Leuk dat Lisanne een weekendje mee is geweest. Nu het betere weer nog en dan is het helemaal genieten.
    groetjes en fijne vakantie, Grietje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeannette

Nog altijd werkend en hoop veel te reizen met de camper.

Actief sinds 26 Maart 2013
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 15079

Voorgaande reizen:

26 Maart 2013 - 31 December 2013

Camper

Landen bezocht: