Normandië 2017 - Reisverslag uit Sangatte, Frankrijk van Jeannette Kelder - WaarBenJij.nu Normandië 2017 - Reisverslag uit Sangatte, Frankrijk van Jeannette Kelder - WaarBenJij.nu

Normandië 2017

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

08 Juni 2017 | Frankrijk, Sangatte

Reis naar Normandie
Vrijdag 3 juni 2017
Vertrokken richting Huijbergen, onder Bergen op Zoom. Afgesproken met Martin en Carina, om na het weekend verder te trekken naar Normandie. Martin en Carina zijn net als ik hun partner verloren en heb ik leren kennen via de soloclub van de Nederlandse Camperclub. Wij kunnen met elkaar lachen, huilen, plezier maken en genieten. Wij stonden op een hele kleine camping, met een beheerder van 85 jaar, de camping staat te koop, is wel wat moois van te maken. De beheerder is wat vergeetachtig en snapt het allemaal niet meer. Verder staan er vaste gasten die allemaal hun steentje bij dragen om de camping draaiende te houden. Ik ben al tijden op zoek naar een visserskrukje, om je voeten op te leggen. Nergens te krijgen, laten we nou in Oirschot een winkel tegen komen die nog 1 had. Moest helemaal achter in het magazijn weg komen en knal roze. Helemaal blij, vooral de roze kleur die doet het, maakt het helemaal af. Laatste avond wijnproeverij, niet proeven, maar je glas iedere keer leeg drinken. Verschillende smaken wijn, niet echt mijn ding, dus maar bij 2 glaasjes gehouden. De volgende dag, door iedereen uitgezwaaid richting de Panne in België. Het was maar goed dat we maandag door Antwerpen reden, want de dag erna stond er 400 kilometer file. Jan en ik hadden jaren geleden in de Panne gestaan op een zand camping direct achter de duinen. Nadat ik de weersverwachting had bekeken, maar niet gedaan, zandstralen van de camper kan later nog wel. Naar een andere camping in de Panne, een malle Pietje camping. Onverzorgd en rommelig, sanitair was redelijk. Als je het water door de gootsteen deed had je meteen natte voeten. Er was 1 voordeel, de camping af en we zaten in het centrum. Gezellig en lekker druk. De dag erna een behoorlijke storm en s' morgens regen. Op de boulevard was het letterlijk en figuurlijk uitwaaien. Complete zandstorm, dus nu werden wij gezandstraald. Gisteren met de kusttram naar Blankeberg, de tram rijdt langs de kust, doet verschillende plaatsen aan en om het kwartier kun je weer instappen. In Oostende lunchen en laten ze daar nu heerlijke wafels hebben, genieten. Om 12 uur vertrokken en om 6 uur weer thuis. Onderweg uiteraard menig terras gepakt.
Als er een kerk is moet ik die bekijken, op de deur van de kerk de volgende tekst:
Welkom
In deze kerk
huis van de Heer
huis van iedereen
Welkom
ben je christen of niet
kom je van hier of nergens
Ben je in vreugde of verdriet
kom binnen
heb vertrouwen
dit huis is ook jouw huis
want het is het huis van de Heer

De tekst sprak mij erg aan, mooie kerk, orgelspel en een kaarsje voor Jan, Theo en Tiny die altijd in onze harten mee reizen.

Vanmorgen vertrokken verder richting Normandië. We rijden met 2 camperbusjes en ik met een wat grotere camper. Mijn Tom Tom is ingesteld voor rijden met de camper, zodat ik niet vast kom te staan onder een brug of te smalle weggetjes neem. Is mij in Denemarken overkomen, dwars door de weilanden. Duurde niet lang of we waren elkaar kwijt. Maar op de één of andere manier kom je elkaar toch weer tegen. We zouden de snelwegen vermijden, nou dat hebben we geweten, over 70 kilometer 2 uur gedaan. Dwars door Duinkerken, waar ze met de weg bezig waren. In Calais, hebben wij weer, achter een bus, die elke halte stopt. Ach, je ziet wel wat van de stad en leert goed te manoeuvreren met je camper door de smalle straatjes. Staan nu onder Calais, op een kleine en nieuwe camping, grote plaatsen. Heerlijk dat er een man mee is, waterpomp gerepareerd en de watertank schoon gemaakt. Ja, ik weet het, de tank had ik zelf schoon kunnen maken, maar als het je aangeboden wordt, zeg ik niet nee. Na een tip van een Nederlands echtpaar is Carina, schrik niet, 2 kilo aardbeien gaan plukken. Dus na een koud buffet, aardbeien met slagroom na. In dit dorpje is niet veel te beleven dus morgen weer verder. Het weer is prachtig, alleen die wind.

  • 08 Juni 2017 - 21:32

    Lisanne:

    Lieve mama

    Leuk verslag, en mooie tekst op de kerkdeur.
    Je moet even een mooie foto maken van de camper,dit is een oude foto.

    Heel veel plezier en lekker genieten met elkaar.
    Love you dikke kuz


  • 08 Juni 2017 - 22:30

    Amie:

    Wat een leuk reisverslag weer. Kunnen we lekker meegenieten. Heel veel plezier Zjenet! Dikke kus!

  • 08 Juni 2017 - 22:54

    Dorotique:

    ik ga jullie volgen vanuit Arcen, Duitsland, Denemarken, Zweden en Finland, doeidoei veel plezier samen

  • 09 Juni 2017 - 10:06

    Meijer Ten Zijthoff:

    Klinkt allemaal heerlijk ontspannen. Fijn dat je zo geniet. Het is ook wel een hele mooie omgeving.
    Goeie reis nog verder


    Groet Meijer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeannette

Nog altijd werkend en hoop veel te reizen met de camper.

Actief sinds 26 Maart 2013
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 15096

Voorgaande reizen:

26 Maart 2013 - 31 December 2013

Camper

Landen bezocht: