Meerbusch - Reisverslag uit Meerbusch, Duitsland van Jeannette Kelder - WaarBenJij.nu Meerbusch - Reisverslag uit Meerbusch, Duitsland van Jeannette Kelder - WaarBenJij.nu

Meerbusch

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

29 Juni 2014 | Duitsland, Meerbusch

Dinsdag 24 juni. Zoals gewoonlijk de klok van 12 uur gepasseerd. Het is dus nu woensdag. Volop genieten. Zit in de camper en het is donker, maar iedere keer als ik zware diesel motoren hoor, gaat het gordijn omhoog, het dreunt dan tussen de bergen van de zware motoren. Jan kon dan soms zeggen dat is een Deutz. Moet dan zien hoe de schepen, stroom tegen, de Rijn op gaan. Ik realiseer mij dan dat onze zoon Jort hier in de nacht ook vaart,  respect en zo trots. Ze varen soms zo langzaam dat ik denk hoe kom je ooit boven. Stroom afwaarts gaan ze als een speer, net als met de camper de rem erop. Waar ik zo van baal, dat iedereen je in de gaten houdt, vooral de mannen. Vandaag ook, water halen, wc leggen en iedereen kijkt, lukt haar dat wel. De mannen zitten in de eerste versnelling, de adrenaline en testeron stroomt, hoe kunnen wij tonen dat ze het niet kan en we kunnen helpen. Fuck off you,  ik red mezelf. Ik lees het terug en moet lachen, I can do It. Nu slapen, na een heerlijke Duitse rum cola.  

Donderdag 26 juni Gisteren een toeristische Rijn tocht van 2 uur gemaakt. Veel te lang voor mij, heb je 1 berg gezien dan heb je ze allemaal gezien. Totaal geen geduld voor, verveelde mij dood. Maar ja, je moet het eens mee maken. Halverwege zie ik in de verte een schip met een bekend logo op de kop aankomen. Het Harlinger wapen en de Maria Valentina. Voor de niet ingewijden dat is het schip waar onze zoon Jort op vaart. Deze lieve zoon is nu in mijn huis aan het klussen, een beetje zoals in het tv programma huis in puin, ben benieuwd als ik thuis kom. Krijgt zaterdag hulp van de andere zoon Stefan en Lisanne en Teije hebben ook geholpen, nou dan weten jullie hoe erg het was. Echt huis in puin. Vandaag in de relaxstand, prachtig mooi weer. Waar ik mij hierover verbaas. Op sommige Duitse campings moet je je afval strikt scheiden en krijg je een boete als ze je betrappen dat je het niet goed hebt gescheiden. Hier mag alles in 1 vuilniszak, dat gooi je dan in een badkuip, letterlijk en figuurlijk. En dan huiver en verbaas je, dan zijn er mannen die de vuilniszakken openen en alles sorteren. In welke eeuw leeft Duitsland, niet kunnen pinnen op campings en slaven, in mijn ogen, die het afval scheiden. Niet van deze tijd of zie ik dat verkeerd. Gisteravond een hele discussie, met alweer mannen. Er komt stroom opwaarts een heel groot container schip aan met daarachter nog twee binnenschepen. Deze lagen stil en die mannen vroegen zich af waarom dat was. Ik zei, schepen die stroom afwaarts komen hebben voorrang. Dan begint het geouwe hoer. Ik wijs op de drie borden die langs de Rijn staan en leg uit wat erop staat, er komt een schip om de bocht van de Lorely en die heeft voorrang. Ze geloven mij niet. Toen Jort vandaag belde meteen maar even gevraagd, ik had gelijk. Begrijp me goed, ik heb niets tegen mannen, maar soms zou je ze achter het behang willen plakken en stiekem dan verhuizen. Ik was tenslotte met de liefste man van de wereld getrouwd en die wou ik ook wel eens achter het behang plakken. Alles weer schoon gemaakt, de watertank loopt als een trein, blijf lopen met mijn teil met vuil water. Er is een punt waar je met de camper boven kunt gaan staan en dan lozen. Maar dat is alleen bijna niet te doen, sta er nooit recht boven, dan maar zo. Vanavond weer uit eten, kost hier bijna niets. Ik was vroeg en dat was maar goed ook. De Duitsers moesten voetballen en het duurde maar even of het hele terras zat vol. Als je alleen bent houd je dan een hele tafel bezet. Kreeg dus gezelschap van Duitsers. Ik zat aan tafel 27 en het andere stel aan 27.1, komt er nog een jongen bij zitten, en ja dan gaat het mis, hadden ze zijn bestelling op mijn kaart gezet. Er was maar 1 ober en twee hulpjes, nou dan kun je wachten op de fouten, iedereen had er lol in. Ik praat in mezelf en in het Nederlands en iedereen begrijpt het. Mijn zus noemt dat schizofreen ik noem dat genieten. Lekker gegeten, een vleesspies, is weer wat anders dan de snitzel, en dan de rode wijn. Voortreffelijk, beter dan het bier. En dat zegt een bierdrinker. Vorig jaar in Denemarken de korte broek niet aan gehad en hier de lange broek niet. Alleen de avonden en de nachten zijn koud, maar mij hoor je niet klagen. Morgen de Rijn weer een stukje afzakken, richting thuis. Het is na twaalven en net besloten om toch nog een nacht te blijven staan, ik sta hier prima. Kan ik morgen nog even wat flessen rode wijn halen, kost hier minder dan in Nederland.  

Zaterdag 28 juni Wat weer een reis hierna toe. Ik tref het ook nooit. Moest vlak na de camping linksaf slaan, weg afgesloten. Dwars door Boppard en natuurlijk weer de bergen in, steil omhoog, in zijn twee. Gelukkig niet naar beneden. Op de snelweg gaf de tom tom een alternatieve route aan en een half uur vertraging.  Ik eigenwijs, want had geen omleiding gezien. Op een gegeven moment, bord, de Rijnbrug bij Keulen niet toegankelijk voor campers en vrachtwagens. Dus de alternatieve route, dwars door Dusseldorf en een half uur sneller. Hebben we dat ook weer eens gedaan. Sta nu in Meerbusch aan de Rijn. Net toen ik de stroom aansloot begon het te regenen. Nou dat mag, heb deze hele vakantie nog geen regen gehad. Het eind van de vakantie komt in zicht, maandag nog een nacht naar Emmerich en dan dinsdag naar huis. Sail in Harlingen en zondag varen op de Waddenzee en de start van de Tailships meemaken. Leuk einde van de vakantie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeannette

Nog altijd werkend en hoop veel te reizen met de camper.

Actief sinds 26 Maart 2013
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 15193

Voorgaande reizen:

26 Maart 2013 - 31 December 2013

Camper

Landen bezocht: