Pasen 2015 Almeren - Reisverslag uit Texel, Nederland van Jeannette Kelder - WaarBenJij.nu Pasen 2015 Almeren - Reisverslag uit Texel, Nederland van Jeannette Kelder - WaarBenJij.nu

Pasen 2015 Almeren

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

07 April 2015 | Nederland, Texel

Almere Pasen 4 april 2015
  Vanmorgen het sleuteltje weer omgedraaid, het zonnetje schijnt en het camperseizoen kan weer beginnen. Werd ook wel tijd, liep een beetje tegen mijn grenzen aan met het werk. Ja, Sjaan, je bent geen 20 meer, de jaren gaan tellen. Maar we buffelen door en dan is lekker dat het Bussie, camper, op het pad staat, niet achter de geraniums, maar erop uit. De afgelopen dagen een bullig met werk om alles weer schoon te krijgen. Was ik gisteren de buitenkant aan het soppen, zal ik hem/haar schoon spuiten, begint het te regenen. Scheelt weer. Dus vanmiddag op pad. Ik  snap niets van de camper, was hij vorig jaar niet vooruit te branden, nu moet ik erop letten dat ik niet boven de 110 km. kom. Ik rijd meestal 90 km. want ik heb geen haast, maar vakantie. Hij/zij is wel windgevoelig, zijwind, beide handen aan het stuur. Waar ga je heen, je verzint het niet off all places naar Almere. Ik zal het uitleggen waarom. Komend weekend een soloweekend van de camperaars onder Eindhoven en dit is op de helft. Ik heb nu een elektrische vouwfiets, dus lekker fietsen, nee, niet naar Eindhoven, maar de omgeving van Almere verkennen. Jort, nog bedankt voor het oprijgootje, zet de fiets in de camper, met de kussens van de banken klemvast. Oostvaardersplassen, Muiderslot, Naarden, zo zie je nog wat van Nederland. Lekker rustig op de weg, maar ik zal ik ook niet zijn, weer verkeerd gereden, in de achteruit en luister nou eens naar de Tom Tom, Kelder. Eigenwijs, Kelder trekje, heel vervelend. Op de camping hartelijk welkom geheten, waar vindt je dat nog. Mijn ervaringen zijn niet altijd positief, werd hier zelfs naar de plek geleid. Camper in de achteruit, blokken er onder en waterpas. Praatje met de buren, zo van mooi weer, zegt de buurman, dat heeft u vaker gedaan, in een keer te plak. Hij moest eens weten, maar wel trots op mezelf. Heerlijk buiten kunnen zitten, aan de ene kant een snelweg, maar die hoor je eigenlijk niet, en boven de vliegtuigen, en ja die hoor je wel. Onderweg naar Amsterdam. De televisie, wel signaal, maar geen beeld, de heleboel in de war, dus de radio maar aan en boek op schoot. Mooie muziek. Is het koud, echt wel. Elekrische kachel aan en op het bed, dekbed en extra dekens. Laat jullie het morgen wel weten of ik het koud heb gehad.

Paasmaanda
Het was dus koud vannacht, 1 keer wakker geworden van de kou. Nog maar een extra deken gepakt. Vanmorgen 8 graden in de camper. Kacheltje aan en binnen een uur 10 graden omhoog. Kijk zo willen we het hebben. Vanmorgen hele fijne regen, heb je die dan, ja en je wordt er ook nog nat van. De zon probeert erdoor te komen. Na het gebruikelijke kopje soep op de fiets. Wilde naar een landgoed, maar kwam in Almere haven uit. Almere heeft een fietsenknoopunt, net zo iets als de metro in Parijs, maar dan op de fiets. Alle toeristische punten hebben een cijfer en je hoeft het cijfer maar te onthouden waar je heen wilt en je komt er. Ik dus niet, het zal ook niet zo wezen. Kan waarschijnlijk geen cijfers lezen of ben het na een minuut al weer vergeten. Dus door het bos naar Almere haven. Aan het bos kun je zien dat deze stad nog maar veertig jaar oud is, strak aangelegde padden. Midden in het bos een niet afgemaakt kasteel, je gelooft het niet, ik denk het wil op oude stad lijken, maar is het net niet. In Almere haven kon je een kogel afschieten, niets te beleven. Wat moet je je voorstellen bij een haven, de jachthaven van Vlieland is groter. Achter de haven het Gooimeer, dus je kan alle kanten op. Terug was een probleem, weer eigenwijs. Bordje Almere Stad, en als ik geen fietsbordje zie ga ik rechtsaf. Dwars door woonwijken, maar geen fietspad. Weer terug naar de haven en nog een poging wagen. Als er geen bordje staat moet je gewoon rechtdoor Sjaan. Ik leer het ook nooit, weer veilig op de camping. De accu van de fiets aan de stroom in de camper, klappen de stoppen er niet uit? Nee, geen vuiltje aan de lucht. Het was wel koud om te fietsen, handschoenen aan. Wat een zaligheid een elektrische fiets, je fietst iedereen voorbij. Ontvanger van de televisie is een zachte dood gestorven, dus radio aan en lekker lezen. Morgen naar Almere Stad, ben benieuwd.  

Dinsdag 7april
Naar Almere Stad gefietst, aparte stad, wordt er niet warm of koud van. De bekende winkels maar ook veel, hoe zal ik het zeggen, buitenlandse winkels. Zelfs een winkel vol galajurken, hard roze en dat soort spul, beetje op zijn tokkies. Nu heb ik in augustus een trouwerij in Turkije, maar zie daar mezelf niet in lopen, beetje over de top. In de meeste winkels een beetje van dat soort kleding, zie je niet in Leeuwarden. Zou lunchen in de stad, maar haast allemaal junkfood, shoarmatenten en allemaal dat soort gelegenheden, wat een boer niet kent eet hij niet. Dus maar bij de bakker een krentebol gehaald, ook lekker. Zonnetje schijnt, maar wel koud. Nu even naar het terras van de camping om het verslag te plaatsen en e-mail checken. Nee, niet van werk, ben vrij. Op de camping geen wifi, vandaar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeannette

Nog altijd werkend en hoop veel te reizen met de camper.

Actief sinds 26 Maart 2013
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 15195

Voorgaande reizen:

26 Maart 2013 - 31 December 2013

Camper

Landen bezocht: