Vessem - Reisverslag uit Vessem, Nederland van Jeannette Kelder - WaarBenJij.nu Vessem - Reisverslag uit Vessem, Nederland van Jeannette Kelder - WaarBenJij.nu

Vessem

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

09 April 2015 | Nederland, Vessem

Woensdag 8 april Wat een prachtige dag, vanmorgen met mist wakker geworden, kacheltje aan. Om 12 uur brak de hemel open en heerlijk buiten kunnen zitten, wel met een dikke trui aan. Boek, Inferno van Dan Brown, op schoot en genieten van de geschiedenis van Florence en Venetie. Spannend, wat mij vooral intrigeert is het boek Goddelijke komedie van Dante waar het boek op gebaseerd is en schilderijen van zijn gemaakt. Italie dus ook maar op de bucket list. Zo gauw ik met pensioen ben kilometers maken. Om vijf uur op de fiets, boodschappen doen en uit eten. Ik had namelijk, naast alle fastfood, een eetcafe gezien. Lekker op het terras in de zon een pilsje. Wat zich daar voor mijn ogen afspeelde, een jongen en meisje, ongeveer in de twintig. Zij behoorlijk aan de maat, je kent het wel strakke zwarte broek met daarboven zwembanden, hij een iel mannetje. Als je op een terras zit hou er dan rekening mee dat iedereen mee kan luisteren als je een harde stem hebt. Waar ging het over, de hele familie kwam voorbij, ouders, broers, zussen en opa, waar zij niet op lijkt, zei ze. Oke, dat hebben we gehad, dan begint het gesprek over kinderen krijgen. Uitvoerig verteld het meisje over haar jeugd, ze speelde de ouders tegenover elkaar uit, zo hoor je nog eens wat. De jongen kon ik niet zo goed verstaan, dus hoe zijn jeugd is geweest, blijft een raadsel. Dan begint ze over de opvoeding van kinderen, hij luistert maar is het met haar eens. Zij zal het zus en zo doen, respect hoor ik zowat in elke zin. Er wordt nog een pilsje besteld en ze bomen verder over kinderen krijgen, ik moet glimlachen om het ideale beeld wat ze hebben van kinderen en denk krijg ze nou eerst maar en dan zie je dan wat er gebeurd. Op een gegeven moment staat de jongen op, trekt zijn jas aan en gaat er vandoor. Haar in verbijstering achter latend. Ik denk, ja ik zou ook bang worden van zo`n meisje. De hele toekomst al uit gestippeld, rennen jongen en nooit meer terug komen. Dus heb ik maar eten besteld, wat niet te eten was. Biefstuk van een ouwe koe en bloemkool waar net de kook over was gegaan. Nou vooruit maar, mijn dag kan niet meer stuk, na het voorgaande. Morgen naar Vessem.  

Vessem Donderdag 9 april Wakker worden met het zonnetje. Maar wat was het koud vannacht, had geen extra deken meer, strandlaken en jas erover heen. Ja, hoor heb ik weer, wou weg rijden, sta ik met de achterbanden in een kuiltje. Niet vooruit dus, effe kijken, achteruit en bij sturen, hoppa, gaan met die banaan. Op naar het soloweekend, 250 campers, waar laat je dat, nou op een hele grote camping midden in het bos.  Ik had verder geen contact gehad met de groep van vorig jaar, dus dat wordt even zoeken waar die staan, als ze er al zijn. Sta ik te plak en zal de stroom aansluiten, hoor een bekende stem. Ja, je verzint het niet staat de ploeg ongeregeld achter mij. Een emotioneel weerzien en het voelde vertrouwd. Vanavond met elkaar gegeten, Italiaans, Chinees en Hollandse pot, toetje na, lekker genieten. Weer ouderwets gelachen en geborreld. Morgen lekker fietsen in het fantastische weer, heb de kop al verbrand.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeannette

Nog altijd werkend en hoop veel te reizen met de camper.

Actief sinds 26 Maart 2013
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 15112

Voorgaande reizen:

26 Maart 2013 - 31 December 2013

Camper

Landen bezocht: