Olstl - Reisverslag uit Olst, Nederland van Jeannette Kelder - WaarBenJij.nu Olstl - Reisverslag uit Olst, Nederland van Jeannette Kelder - WaarBenJij.nu

Olstl

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

09 Juni 2015 | Nederland, Olst

Zaterdag 6 juni Wat een wind afgelopen dinsdag op Texel, windkracht 9. Wel even op het strand wezen kijken, eitje met een elektrische fiets het duin op. Wat een golven, geweldig. Woensdag vertrokken van Texel, weer naar Nederland, ja, ik weet Texel is ook Nederland, maar het voelt alsof je een grens bent over gegaan naar een ander land. Nog een harde wind, maar het windje in de rug dan heeft de camper er zin in. Bij Zurich, even lunchen met Lisanne, moet wel de Harlinger Courant kunnen lezen en ze was in Midlum, dus dit kon mooi. Onderweg naar Giethoorn, waar een kennis van de solo camperclub een weekendje langs komt. Mooi aan het water, van een jachthaven. Het is nu zaterdag en het staat bommetje vol. Niet duur, alleen de stroom, 1 euro, op het knopje drukken en je hebt voor ongeveer 12 uur stroom. En dan wordt je `s nachts om twee uur wakker, geen stroom, eruit en maar weer een euro in de stroompaal. Gisteren bloedheet en een fikse onweersbui, maar vandaag weer normaal Hollands weer. Het is hier net een grote gezellige familie, leuke buren, veel lachen maar ook serieuze gesprekken. Met het kennisje vandaag de toerist uit gehangen in Giethoorn. Fluisterboot gehuurd en gevaren door een prachtig natuurgebied. Lekker uit eten een veel gekletst, gezellig. Maandag weer verder, naar Olst een camping midden in een natuurgebied en aan de IJssel. Ik merk nu ik in Nederland ben, en niet meer iedere dag verder trek, ik echt tot rust kom en volop geniet.   Maandag 8 juni Vanmorgen vertrokken naar Olst over provinciale wegen, 58 km., anderhalf uur. Dwars door Zwolle heen en het prachtige landschap van Overijssel. De laatste 2 kilometer was de Tom Tom een beetje overstuur, ik kan toch echt niet een doodlopende weg in. Ik keren en ga op goed geluk verder en zie na 100 meter de camping. Vorig jaar was de weg veranderd en de Tom Tom had dat niet goed in zijn systeem staan, terwijl ik voordat ik op reis ga hem op waardeer. Gisteren nog door de buren uitgenodigd voor een barbecue, laat ik me niet twee keer zeggen, hoef ik niet te koken. Ik sta nu aan de IJssel op een Malle Pietje camping, maar dat boeit mij niet. Er is een douche en dat is belangrijk. Moest met de camper steil naar beneden, uiterwaarden, als ik weg ga moet ik steil omhoog, gas is alles en zie het wel als ik weg ga. Ik ben nu twee weken op pad en krijg de smile niet van mijn gezicht.

  • 12 Juni 2015 - 10:08

    Margriet Ter Maten:

    Wat heerlijk dat je zo lekker aan het genieten bent!
    groetjes margriet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeannette

Nog altijd werkend en hoop veel te reizen met de camper.

Actief sinds 26 Maart 2013
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 15136

Voorgaande reizen:

26 Maart 2013 - 31 December 2013

Camper

Landen bezocht: